Bubbels in the city (1)

Foto: beeldig in galakledij

Vandaag had ik geluk. Meestal lees ik de krant pas na middernacht. Aangezien mijn leven zoals het is niet toelaat om voor de televisiebuis te plakken, moet ik mij voor meer nieuws tevreden stellen met le savoir du comptoir. Het internet dweil ik ’s nachts zodat ik mij voor de primeurs best begeef naar mijn groentenboer of slager.  Deze middag bleef ik er, even ongehaast,  luisteren naar het recentste bericht uit de stad.  Zaterdag komt één met zijn televisieploeg en een crew van bekende vlamingen naar Kortrijk. Het hoogste kijkcijfer- programma ” Fata morgana ” neemt zijn laatste uitzending van het seizoen op in the city. Terwijl het carnaval in Kortrijk nog zijn sporen nalaat in den boulevard ( een spoor van totale leegte na de storm van gisteren ) , mogen wij ons komend weekend opnieuw verwachten aan een volkstoeloop van 10.000 den mensen op de markt van Kortrijk. Ondertussen wordt er in de winkels en café’s heftig gepronostikeerd en hoofdschuddend gejammerd : wie gaat dat betalen?  

Wedden dat er zaterdag niemand thuis blijft?

Beste lezer of stamgast van den boulevard, laat de energie stromen door je aderen en verkleed je in pinguïn of prinses Mathilde. Kom zaterdagmiddag in avondkledij naar de markt van Kortrijk. Vergeet even de bulldozers in ’t stad, de lange hete zomer en de eerste schooldag in het verschiet. Bubbels voor elke bezoeker doen Kortrijk nog meer bruisen…

Heb je niet geklikt op het woordje FATA MORGANA hierboven? Dan kan je hier nog even lezen hoe onze stad kan blijven bruisen:

1. Laat 10.000 mannen en vrouwen in galakledij een Fata Morgana jubileumlied zingen.
2. Maak een verjaardagstaart van 5 verdiepingen voor het hele publiek.
3. Bouw ook een champagnefontein met minstens 15.000 glazen.
4. Als kunstminnende stad moeten jullie er ook in slagen om een openlucht expositie van 5 jaar Fata op poten te zetten waarin er van elke locatie minstens 1 ster in de schijnwerper wordt geplaatst.
5. Laat een vlam vertrekken in Eisden om op alle Fata-locaties een vuur te ontsteken en op zaterdag – vergezeld door minstens 200 sleutelfiguren – in Kortrijk feestelijk onthaald te worden.

Aangezien den boulevard sluit op woensdag én donderdag heb je ruimschoots de tijd om je glittertenue en/of je pak van de zolder te halen. Vergeet ook niet om woensdagavond 27 augustus naar de volksvergadering te komen ! Afspraak om 19 uur op de markt van Kortrijk.

   DOEN !!!

4 gedachten over “Bubbels in the city (1)”

Plaats een reactie